بررسی تفاوت در اجرای شلاق زن و مرد|راهکار

آیا اجرای مجازات شلاق مرد با زن تفاوت دارد؟ پاسخ این است که بله. نحوه اجرای مجازات شلاق برای خانمها متفاوت است.

اجرای شلاق محکوم زن

ماده ۳۲ آیین‌نامه درباره نحو اجرای حکم شلاق برای محکومین زن این‌ طور بیان شده است که اجرای مجازات حد برای آنها به صورت نشسته می‌باشد و لباسی به بدن محکوم بسته می‌شود.

ضربه‌های شلاق حد برای محکوم زن باید از شانه تا پایین کمر و به صورت یکنواخت و مساوی در تمام نقاط وارد شود. همچنین زن باید لباسی داشته باشد که بدنش را بپوشاند. اجرای حکم شلاق‌ زنان توسط مامور زن و بدون حضور آقایان انجام می‌گردد.

اجرای شلاق محکوم مرد

در ماده ۳۳ آیین‌نامه، نحوه اجرای شلاق متهمان مرد این‌ طور مشخص‌ شده است: مجازات حدی محکومین مرد به صورت ایستاده اجرا می‌شود و محکوم نباید لباسی به جز آنچه برای ستر عورت به تن دارد به تن داشته باشد.

چنانچه محکوم به خاطر جرم قذف یا قوادی شلاق می‌خورد، مجازات از روی لباس معمولی منعی ندارد، اما برای احکامی مانند زنا، شرب شراب و تفخیذ متهم نباید لباس پوشیده باشد.

مرکز حقوقی راهکار

هزینه خرید شلاق

بسیاری از افراد فکر میکنند که می شود حکم شلاق را خریداری کرده و به نوعی خرید شلاق کنند، اما باید بگوییم تنها در صورتی که شلاق از نوع تعزیری باشد خرید شلاق امکان پذیر خواهد بود،

برای خرید شلاق تعزیری، مرتکب باید اثبات کند که اجرای مجازات شلاق به سلامت وی آسیب می رساند، در این صورت مرتکب قادر به خرید شلاق تعزیری خواهد بود.

بنابر گزارش قاضی اجرای احکام و نظر قاضی صادرکننده رای، در صورتی که مجازات شلاق را قابل تبدیل بدانند، امکان خرید شلاق تعزیری وجود دارد.

اگر شخص سابقه کیفری نداشته باشد می‌تواند، پس از صدور حکم اعتراض کرده و تقاضای تخفیف در مجازات کند.

دریافت مشاوره حقوقی

گروه وکلای راهکار با مدیرت وکیل فرشته محمد حسینی و سابقه درخشان و پرونده های موفق طی سال های اخیر آماده بررسی پرونده های قضایی و مشاوره های تخصصی در حوزه های مختلف حقوقی می باشد. با اعتماد به وکلای پایه یک دادگستری این موسسه می توانید از استیفای کامل حقوق قانونی خود اطمینان خاطر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *