بررسی تاثیر طول درمان در مبلغ دیه|راهکار

افرادی که در تصادفات رانندگی دچار حادثه شده‌اند، باید برای تعیین میزان دقیق دیه طول درمان تصادف، به پزشکی قانونی مراجعه کنند تا معاینه شوند. در این مرحله مدت زمانی را برای استراحت ناشی از جراحت تعیین می‌شود که طول درمان خواهد بود.

مطابق با نتایج بعد از طول درمان، شخص خاطی یا مقصر در حادثه باید طبق قانون، محکوم به جریمه، حبس و یا پرداخت دیه شود.

آسیب‌های به‌ جای‌ مانده از تصادف، بعد از تمام شدن طول درمان مشخص می‌شود. در صورتی که درمان معیوب باشد، به آن «ارش» تعلق می‌گیرد. ارش نوعی دیه است که میزان آن از قبل در قانون شرعی تعیین نشده است.

هزینه طول درمان تصادف چقدر است؟

خیلی از افراد مشتاق هستند تا بدانند طول درمان روزی چقدر است یا طول درمان ماهی چقدر است. لازم است بدانید که در مدت طول درمان در دیه تصادف، دیه‌ای به شما تعلق نمی‌گیرد. در اصل پزشکی قانونی پس از طول درمان، برای معاینه مجدد اقدام می‌کند تا مشخص شود آیا آسیب‌ های وارده به‌ صورت بدون عیب (آسیب‌ های وارده بهبود یافته‌) یا با عیب (آسیب‌های وارده پیشرفت کرده) درمان شده است تا میزان دیه یا ارش مشخص شود.

اگر آسیب‌ها با عیب درمان شوند، یعنی آسیب‌ها بعد از طول درمان بیمه تصادف پیشرفت کرده‌ باشند، ۲٪ دیه بیشتر به فرد حادثه دیده تعلق می‌گیرد.

اگر در طول درمان نتوانید کار کنید، به شما مبلغی به‌ عنوان استراحت پرداخت نخواهد شد، با این‌حال می‌توانید با شکایت از مقصر حادثه، برای هزینه درمان یا هزینه بیمه بیکاری غرامت دریافت کنید.

طول درمان تصادف جرحی چیست؟

کلمه جرحی از ریشه «جرح» به معنای «جراحت» و «مصدومیت» است. تصادفی که در آن به هر نحوی به فرد یا افرادی آسیب جسمی وارد شده باشد، تصادف جرحی خواهد بود.

طول درمان تصادف جرحی مدت زمانی است که برای فرد آسیب‌ دیده تعیین می‌شود تا میزان بهبود آسیب‌ های وارده را ارزیابی و سپس قاضی پرنده بر اساس گزارش، برای تعیین دیه اقدام کند.

مرکز حقوقی راهکار

دیه طول درمان در تصادفات چطور محاسبه می‌شود؟

نحوه محاسبه دیه حوادث رانندگی با دیگر جرائمی که به پرداخت دیه منجر می‌شوند، تفاوتی ندارد، به‌ عنوان مثال اگر در یک تصادف رانندگی، شخص ثالث فوت شود یا یکی از اعضای بدن خود را از دست دهد، طبق قانون، دیه به اولیای دم یا شخص آسیب‌ دیده پرداخت خواهد شد.

با توجه‌ به اینکه طبق قانون، دریافت بیمه شخص ثالث اجباری است، بنابراین پرداخت دیه تصادف برعهده شرکت بیمه‌گر خواهد بود.

اما اگر شخص خاطی بیمه شخص ثالث نداشته باشد، نمی‌تواند از این فرصت استفاده کند. در صورت نداشتن بیمه شخص ثالث یا متواری شدن شخص خاطی از محل تصادف، پرداخت دیه تصادف بر‌عهده «صندوق تامین خسارت‌های بدنی» است.

در تصادفات رانندگی که منجر به فوت راننده یا سرنشینان می‌شود، پرداخت دیه تصادف بر‌ عهده شرکت بیمه‌گر یا صندوق تامین خسارت‌ های بدنی خواهد بود. طبق ماده ۱۶ قانون اصلاح بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه، شرکت‌ های بیمه‌گر موظف به پرداخت حداقل ۵۰٪ از مبلغ دیه پس از دریافت گزارش پلیس راهنمایی و رانندگی است. در سایر موارد باید منتظر رای قطعی دادگاه بود.

دریافت مشاوره حقوقی

گروه وکلای راهکار با مدیرت وکیل فرشته محمد حسینی و سابقه درخشان و پرونده های موفق طی سال های اخیر آماده بررسی پرونده های قضایی و مشاوره های تخصصی در حوزه های مختلف حقوقی می باشد. با اعتماد به وکلای پایه یک دادگستری این موسسه می توانید از استیفای کامل حقوق قانونی خود اطمینان خاطر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *