ازدواج بدون اجازه پدر در خارج از کشور|راهکار

برای ازدواج دختران مقیم خارج نیز ماده 1043 قانون مدنی و تمامی مواردی که تا به اینجا صحبت کردیم، برقرار است.

نکاح دختر باکره اگرچه به سن بلوغ رسیده باشد موقوف به اجازه پدر یا جد پدر او است و هر گاه پدر یا جد پدری بدون علت موجه از دادن اجازه مضایقه کند اجازه او ساقط و در این صورت دختر می تواند با معرفی کامل مردی که می خواهد با او ازدواج نماید و شرایط نکاح و مهری که بین آنها قرار داده شده پس از اخذ اجازه از دادگاه مدنی خاص به دفتر ازدواج مراجعه و نسبت به ثبت ازدواج اقدام نماید.

اگر ولی قهری و فرزند در یک کشور ساکن باشند، می توانند با مراجعه به نمایندگی و تنظیم رضایت نامه رسمی از طریق سامانه میخک اقدام نمایند. اگر ولی قهری در داخل کشور اقامت دارد، باید به دفاتر رسمی مراجعه و نسبت به تنطیم رضایت‌نامه اجازه ازدواج اقدام نماید. سپس رضایت‌نامه به نمایندگی محل اقامت دختر ارسال می‌شود.

مرکز حقوقی راهکار

مطابق آنچه که گفتیم در صورتی که فرد باکره نباشد، نیاز به اجازه ولی قهری نیست و می تواند با مراجعه به نمایندگی های ایران در کشور مربوطه نسبت به ثبت ازدواج اقدام کند.

دریافت مشاوره حقوقی

گروه وکلای راهکار با مدیرت وکیل فرشته محمد حسینی و سابقه درخشان و پرونده های موفق طی سال های اخیر آماده بررسی پرونده های قضایی و مشاوره های تخصصی در حوزه های مختلف حقوقی می باشد. با اعتماد به وکلای پایه یک دادگستری این موسسه می توانید از استیفای کامل حقوق قانونی خود اطمینان خاطر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *