بررسی مدت زمان توقیف اموال برای مهریه|راهکار


به صورت کلی، مراجع قضایی می توانند بازه های زمانی مختلفی را برای توقیف اموال مرد تعریف نمایند. پس از تشکیل پرونده علیه مرد، سامانه ثنا اطلاعیه های لازم را در اختیارش قرار می دهد. اگر زوج ظرف ده روز مهریه را پرداخت کند، زوجه می تواند نسبت به توقیف اموالش اقدام نماید. پس در اولین مرحله، بانوان باید ده روز منتظر پرداخت مهریه از سمت مرد بمانند. اگر مهریه ای پرداخت نشد، می توانند به سراغ روش های توقیف اموال بروند.

گاهی اوقات پروسه توقیف اموال مرد برای مهریه می تواند به چندین ماه وقت نیاز داشته باشد. به صورت عمومی، مدت زمان توقیف اموال برای مهریه از طریق اداره ثبت سریع تر خواهد بود. در این شرایط شما نیازی به دریافت حکم قطعی دادگاه ندارید. در اکثر مواقع، پرونده های مربوط به اداره ثبت طی دو ماه به اتمام می رسند. این در حالی است که دنبال کردن این پروسه از طریق دادگاه به متغیر های گسترده ای وابسته است.

مرکز حقوقی راهکار

فاکتور های موثر روی این مدت زمان

لیست اموال مرد و شرایط مهریه از جمله متغیر هایی به حساب می آیند که مدت زمان توقیف اموال برای مهریه را تحت تاثیر خود قرار می دهند. بیایید بررسی را با شرایط مهریه شروع کنیم. امکان توقیف اموال مرد فقط در مهریه عند المطالبه امکان پذیر است. در مهریه عند الاستطاعه، دادگاه هزینه مورد نیاز را قسط بندی کرده و مردان باید هر زمانی که توانستند نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند.

دومین عامل موثر روی مدت زمان توقیف اموال برای مهریه به لیست اموال مرد اشاره دارد. در برخی از مواقع یک مرد اصلا مال قابل توجهی ندارد. اگر اموال اعلامی به دادگاه قابلیت توقیف را نداشته باشند یا اینکه مرد مال زیادی نداشته باشد، پروسه توقیف با چالش مواجه خواهد شد. در این شرایط بانوان باید منتظر نتیجه بررسی های دادگاه بمانند. البته که دادگاه به همه متغیر های پر اهمیت تعریف شده در این زمینه توجه زیادی کرده و وضعیت اموال مرد را به صورت دقیق بررسی می نماید. اگر مرد معامله ای با قصد فرار از دین انجام داده باشد، با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

دریافت مشاوره حقوقی

گروه وکلای راهکار با مدیرت وکیل فرشته محمد حسینی و سابقه درخشان و پرونده های موفق طی سال های اخیر آماده بررسی پرونده های قضایی و مشاوره های تخصصی در حوزه های مختلف حقوقی می باشد. با اعتماد به وکلای پایه یک دادگستری این موسسه می توانید از استیفای کامل حقوق قانونی خود اطمینان خاطر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *