وکیل رابطه نامشروع در مشهد|راهکار

اگر این سوال برایتان مطرح شده است که رابطه نامشروع چیست؟ و چرا باید وکیل برای روابط نا مشروع در مشهد نیاز است؟ آیا در این شرایط زن می تواند مهریه خود را بگیرد؟ موارد منع رابطه نا مشروع چیست؟ وظایف وکلا چیست؟ درصورت مجرد یا متاهل بودن حکم چیست؟ برای پاسخ به سوال هایتان در این مطلب از مرکز حقوقی راهکار با ما همراه باشید.

مرکز حقوقی راهکار با مدیریت وکیل فرشته محمد حسینی و همکاری برترین وکلای مشهد، آماده ی ارائه ی خدمات حقوقی به شما همراهان عزیز می باشد.

جرایم منافی عفت

جرائم منافی عفت، تعبیری است که قانونگذار ایران برای دسته‌ای جرائم درنظر گرفته است که شامل جرائمی نظیر زنا، لواط و برقراری رابطه نامشروع است؛ اما قانون مجازات اسلامی بین زنا و لواط با جرم رابطه نامشروع تفکیک قائل شده است؛ چرا که ارتکاب جرم زنا و لواط وشیوه اثبات این جرائم شرایط خاص و پیچیده ای دارد ضمن این که مجازات مشخصی در احکام الهی برای آن تعیین شده است؛ حال آن که جرم برقراری رابطه نامشروع یک جرمی است که باید طبق تعریف قانونگذار با آن برخورد کرد.

ماده 637 کتاب تعزیرات از قانون مجازات اسلامی در مقام تعریف جرم برقراری رابطه نامشروع و ذکر مجازات آن برآمده است.

همانطور که ذکر شد جرائمی نظیر زنا و لواط جرائمی هستند که در احکام الهی جرم انگاری شده اند و مجازات و شیوه اثبات آنها طبق همان احکام خواهد بود.

گفتنی است طبق رای وحدت رویه دیوان عالی کشور مورخ 26/4/97 جرم برقراری رابطه نامشروع، در زمره تعزیرات منصوص شرعی نیز نیست بنابراین اعمال تخفیف، تعلیق و همچنین کسر مدت بازداشت پیش از محکومیت از مجازاتی که مجرم به آن محکوم می‌شود؛ در خصوص این جرم قابل انجام است.

وکیل رابطه نامشروع در مشهد|راهکارنه

تعریف جرم برقراری رابطه نامشروع

با این توضیحات اکنون می‌توان تعریف قانون از جرم برقراری رابطه نامشروع را مرور نمود:

بنا بر ماده 637، برقراری رابطه نامشروع یا اعمال منافی عفت توسط زن و مردی که بین آنها رابطه زوجیت نباشد در صورتی که زنا یا لواط نباشد؛ جرمی مجزا است و مجازات به خصوصی دارد .

این ماده اعمالی نظیر: تقبیل (بوسیدن) یا مضاجعه (هم آغوشی) را به عنوان رفتار منافی عفت مثال زده است با این حال طبعاً رفتار منافی عفت محدود به این موارد نیست و تشخیص منافی عفت بودن بقیه رفتارها برعهده مقامات قضایی است.

مجازات رابطه نامشروع

بنابر همین ماده مجازات ارتکاب اعمال فوق 99 ضربه شلاق است البته باید درنظر گرفت که اگر ثابت شود که یکی از طرفین رضایت نداشته است و به این کار اجبار یا اکراه شده است فقط اکراه کننده مجازات می‌شود.

ضرورت بهره مندی از وکیل رابطه نامشروع

ممکن است بعد از این توضیحات گمان شود، اگر چه قانون دامنه محدودی برای زنا و لواط درنظر گرفته است و اثبات آن دشوار است اما افراد ممکن است به راحتی به رابطه نامشروع متهم و محکوم بشوند؛ اما اینطور نیست.

دقیقا به خاطر همین شرایط به خصوص جرم برقراری رابطه نامشروع است که داشتن وکیل رابطه نامشروع در صورت متهم شدن به چنین جرمی بسیار اهمیت دارد.

مرکز حقوقی راهکار با مدیریت وکیل فرشته محمد حسینی

وکیل رابطه نامشروع در مشهد کیست؟

وکیل رابطه نامشروع، وکیل دادگستری متخصص و مجرب در موضوعات مربوط به جرائم منافی عفت و جرم برقراری رابطه نامشروع است. وکلای دادگستری کانون وکلای دادگستری و وکلای مرکز وکلای قوه قضاییه هر یک می توانند تجاربی در زمینه مربوطه کسب کرده باشند و به عنوان وکیل رابطه نامشروع خدمات حقوقی تخصصی به شما ارائه دهند.

ابهام قانون و ضرورت بهره گیری از وکیل رابطه نامشروع

با این که قانونگذار صراحتا تکلیف تحقیق راجع به جرم برقراری رابطه نامشروع را مشخص کرده است و تحقیق در خصوص آن را مجاز نمیداند؛ اما متاسفانه رفتارهایی که مشمول اعمال منافی عفت باشند را به درستی مشخص نکرده است.

مسلماً هم آغوشی و بوسیدن از نظر قانونی عمل منافی عفت است و مرتکب آن جرم موضوع ماده 637 قانون تعزیرات را مرتکب شده است اما تا زمانی که این عمل در منظر عمومی انجام نشود قابل تعقیب نیست مگر آن که در برقراری این رابطه شخصی اکراه یا اجبار شده باشد و در این خصوص شکایت رابطه نامشروع انجام شده باشد.

با توجه به دشواری اثبات جرائم منافی و ابهام قانونی در تعریف جرم برقراری رابطه نامشروع برخورداری از وکیل رابطه نامشروع میتواند برای حصول نتیجه مطلوب در محاکم قضایی راهگشا باشد

دریافت مشاوره حقوقی

مرکز حقوقی راهکار با مدیریت وکیل فرشته محمد حسینی، آماده ی مشاوره و راهنمایی در تمامی امور حقوقی است. برای دریافت مشاوره کافیست با شماره تماس‌ 09150806049 و 09128719258 حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *