مراحل انجام طلاق توسط وکیل مشهد|راهکار

طلاق در قوانین ما به معنای پایان دادن به زندگی مشترک می باشد. مراحل انجام طلاق توسط وکیل مشهد، مواردی چون ثبت دادخواست، اخذ نوبت جهت مشاوره، تنظیم توافق نامه در طلاق توافقی و شرکت در جلسات دادگاه را در بر می گیرد.

قبل از بررسی مراحل طلاق توسط وکیل مشهد بهتر است به بررسی انواع طلاق بپردازیم؛ زیرا مراحل و هزینه‌های طلاق بسته به نوع آن متغیر است.

انواع طلاق

طلاق در یک تقسیم بندی کلی در دو دسته توافقی و غیر توافقی قرار می‌گیرد.

زمانیکه زن و شوهر، هر دو قصد جدایی داشته باشند و در همه ی امور مربوط به زوجیت همچون مهریه، نفقه و دیگر امور مربوط به آن، با هم توافق کنند، دادگاه با در نظر گرفتن توافقات انجام شده، گواهی عدم سازش را صادر می‌کند. این نوع از طلاق، در بین عموم مردم با عنوان «طلاق توافقی» شناخته می شود.

اما در صورتی که زن و شوهر نتوانند در اصل طلاق با یکدیگر توافق کنند و یا با وجود توافق برای طلاق، در دیگر امور مربوط به آن، با یکدیگر به اختلاف نظر برسند، دادگاه، خود به این دعوا رسیدگی کرده و اختلافات را حل می نماید.

مراحل طلاق توافقی توسط وکیل مشهد

این نوع از طلاق همان گونه که از نام آن استنباط می شود با رضایت طرفین انجام می گیرد. با توجه به این که مراحل طلاق توافقی، بسیار پیچیده و زمان بر می باشد، بسیاری از زوجین، انجام این کار را که به یک وکیل طلاق یا موسسه حقوقی می سپارند، تا در زمان کوتاه‌تر و دشواری کمتر انجام شود. در نظر داشته باشید که بدون راهنمایی مشاوره ی وکیل بعید است طرفین به توافق زود هنگام دست یابند.
مراحل انجام طلاق به شرح زیر است:

1. ثبت نام زوجین در سایت سامانه تصمیم
اولین قدم برای طلاق توافقی، بدین صورت است که متقاضیان، ابتدا باید دادخواست طلاق خود را در یکی از دفاتر خدمات قضایی ثبت کنند و پس از آن با ثبت نام در سایت تصمیم با نشانی اینترنتی https://zaman.behzisti.net/ از یکی از مراکز مشاوره خانواده نوبت آنلاین دریافت نمایند.

2. حضور در جلسات مشاوره
زوجین پس از اخذ نوبت، باید در جلسات مشاوره شرکت کنند. مشاوران، بعد از بررسی نتیجه جلسات برگزار شده و عدم حصول آشتی، یک گواهی مبنی بر عدم توافق زوجین برای ادامه ی زندگی مشترک صادر می کنند.

3. تسلیم دادخواست
در این مرحله زوجین باید به دفتر خدماتی قضایی مراجعه کنند و دادخواست گواهی عدم امکان سازش را ثبت نمایند، تا بتوانند روند طلاق خود را نهایی کنند.

4. تعیین جلسه رسیدگی
پس از تعیین جلسه رسیدگی توسط دادگاه و حضور زوجین در آن، به توافق زن و شوهر جهت طلاق رسیدگی می شود و پس از بررسی های لازم، در نهایت گواهی عدم امکان سازش صادر می شود.

5. صدور حکم طلاق
مدت اعتبار گواهی عدم امکان سازش صادر شده، 3 ماه از تاریخ ابلاغ آن می باشد. اگر در این 3 ماه، گواهی به دفتر ثبت طلاق ارائه نشود، اعتبار آن از بین خواهد رفت.

مرکز حقوقی راهکار با همکاری بهترین وکلای پایه یک دادگستری مشهد در دعاوی مربوط به خانواده، از جمله دعاوی طلاق، آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد تا با دریافت مشاوره‌های تخصصی و راهکارهای حقوقی در زمینه ی طلاق دچار مشکل نشوید‌.

مراحل انجام طلاق توسط وکیل مشهد|راهکار

مراحل طلاق غیر توافقی توسط وکیل مشهد

طلاق غیر توافقی به این صورت است که یکی از زوجین به صورت یک طرفه قصد جدایی دارد و توافق های لازم جهت امور مربوط به طلاق صورت نگرفته است.
بر این اساس این مقوله را می توان به دو شکل دسته بندی کرد:

طلاق به اراده مرد

قانون این امکان را به مرد داده است تا زمانیکه قصد جدایی داشته باشد، همسر خود را طلاق دهد. طبق ماده‌ی ۱۱۳۳ قانون مدنی ” مرد می‌تواند با رعایت شرایط مقرر در این قانون با مراجعه به دادگاه تقاضای طلاق همسرش را بنماید”.
هرچند که برای جلوگیری از بی عدالتی، دادگاه از مرد می خواهد تا دلایل قابل قبولی را ارائه دهد؛ اما به طور کلی مرد توانایی این را دارد تا هر زمانی که بخواهد از همسر خود طلاق بگیرد. لازمه ی این نوع از طلاق این است که مرد تمامی حق و حقوق زوجه را بپردازد.

طلاق با اراده مرد باید مراحل قانونی لازم را طی کند؛ بهتر است که این مراحل با همراهی وکیل متخصص در زمینه ی طلاق انجام پذیرد تا به درستی طی شود و از شکست های احتمالی در پروسه ی آن جلوگیری شود.

مراحل طلاق به اراده ی مرد، توسط وکیل مشهد، به طور خلاصه شامل موارد زیر می شود:

• تنظیم یک دادخواست تخصصی مبنی بر درخواست طلاق نزد وکیل طلاق مشهد

• ثبت دادخواست صدور گواهی عدم امکان سازش با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات قضایی

• ارجاع به مشاوره و داوری توسط دادگاه برای حل اختلاف میان زوجین

• تعیین تکلیف نسبت به حق و حقوق مالی زن

• صدور گواهی عدم امکان سازش از دادگاه در صورتی به تشخیص دادگاه، امکان ادامه زندگی مشترک وجود نداشته باشد

• مراجعه به یکی از دفاتر طلاق با همراه داشتن گواهی عدم امکان سازش و جاری شدن خطبه طلاق و ثبت آن

مرکز حقوقی راهکار با مدیریت وکیل فرشته محمد حسینی

طلاق به در خواست زن

مطابق آنچه که در قوانین کشور ما آمده است، طلاق با اراده ی زن به این دلیل که حق طلاق به مرد داده شده است، کمی دشوار است؛ و مشروط به شرایطی شده است که در قانون به آن ها اشاره شده.

به این خاطر که اکثرا هنگام درخواست طلاق با اراده ی زن، مرد با آن مخالفت می کند، فرایند رسیدگی به این درخواست، طولانی تر و پیچیده تر می شود. و حتی ممکن است در صورت مطرح نشدن این درخواست توسط وکیل مجرب، امکان موفقیت زوجه به حداقل برسد.

طلاق با اراده ی زن باید یکی از شرایط زیر را داشته باشد:

داشتن حق طلاق از همسر
اثبات یکی از شروط ۱۲ گانه عقد
اثبات یکی از موانع عسر و حرج

این نکته را در نظر داشته باشید که برای استفاده از شروط ۱۲ گانه جهت گرفتن طلاق، امضای این شروط در هنگام عقد، بسیار ضروری به نظر می رسد.

دریافت مشاوره حقوقی طلاق مشهد

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مراحل دانجام طلاق توسط وکیل مشهد، با کارشناسان مرکز حقوقی راهکار در ارتباط باشید.
مرکز حقوقی راهکار با مدیریت سرکار خانم وکیل فرشته محمد حسینی، آماده است تا با ارائه خدمات مشاوره ای و حقوقی به سوالات شما عزیزان پیرامون مراحل درخواست طلاق؛ پاسخ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *