شرایط رجوع بعد از طلاق توافقی|راهکار

بعد از اینکه صیغه طلاق بین زوجین برقرار می شود مدت زمان رجوع پس از طلاق مشخص خواهد شد. در واقع آثار طلاق بین زن و شوهر از بین خواهد رفت و با رجوع یکبار دیگر روابط بین زن و شوهر محقق خواهد شد. برای تحقق این رابطه نیاز است که شرایط متفاوت مهیا گردد. رجوع بعد از طلاق صرفا به اراده مرد بستگی خواهد داشت. رجوع از نظر عملی و لفظی از طرف مرد تحقق پیدا می‌ کند. رجوع بعد از طلاق به خواندن صیغه عقد مجدد نیاز نخواهد داشت.

رجوع در طلاق توافقی حتما باید در دفترخانه به ثبت برسد. اگر بعد از طلاق رجوع انجام شود صرفا انجام آن یک ماه امکان پذیر خواهد خواهد بود. اگر بعد از یک ماه مرد برای رجوع اقدام کند باید صیغه را به صورت مجدد بخواند. در سال جدید شرایط جدید را برای رجوع و دیگر مواردی که مربوط به زن و شوهر است اعلام می کنند. مشاورین حقوقی که در این زمینه تخصص دارند تمامی مواردی که مربوط به رجوع و قوانین جدید آن می باشد را برای شما توضیح می دهند.

رجوع بعد از طلاق توافقی امکان پذیر است ؟

در مورد رجوع بعد از طلاق توافقی باید بگوییم که اگر زوجین به ادامه زندگی علاقه داشته باشند باید مرد این خواسته را مطرح کند. جاری شدن عقد نکاح بین دو طرف یک امر اجتناب ناپذیر و ضروری است. اکنون امکان دارد بسیاری از افراد برایشان این پرسش به وجود آید که رجوع در طلاق توافقی چگونه می باشد. برای رسیدن به پرسش این سوال، باید ابتدا طلاق توافقی را بشناسید طلاق توافقی یکی از انواع طلاق هایی است که زن و مرد بر سر بیشتر موارد به توافق می ‌رسند. در مورد رجوع در طلاق توافقی باید بدانید که موضوع در حالتی مطرح خواهد شد که طلاق و عمل نزدیکی بین زوجین رخ دهد.

مرکز حقوقی راهکار

اگر حکم طلاق قبل از عمل نزدیکی صورت بپذیرد امکان بازگشت بین زن و شوهر وجود نخواهد داشت. اگر زن و شوهر اصرار زیادی به بازگشت زندگی مشترک خود داشته باشند باید به صورت مجدد عقد نکاح بین آنها جاری گردد.

طلاق توافقی چیست ؟

در صورتی که می خواهید شرایط رجوع بعد از طلاق توافقی را بشناسید باید طلاق توافقی را از جهات متفاوت مورد بررسی قرار دهید. امروز بسیاری از زوجین برای اینکه کارهای طلاق خود را سریع تر انجام دهند پرونده‌ های طلاق را به صورت توافقی پیگیری می نمایند. در واقع طلاق توافقی بین زن و شوهر برقرار می‌ شود تا آنها سریعتر طلاق بگیرند. در طلاق توافقی زن و شوهر بر روی مسائل متفاوت، توافق خواهند کرد.

رجوع چیست؟

رجوع به معنی بازگشت بین زن و شوهر می باشد. رجوع در طلاق توافقی برای بسیاری از زوجین رخ می ‌دهد. برخی از زوجین که به صورت توافقی می ‌خواهند طلاق بگیرند نمی توانند بعد از طلاق از شرایط رجوع استفاده کنند. در صورتی که در مدت زمان عده، شوهر یک بار دیگر بخواهد با زن خود ارتباط برقرار کند رجوع امکان پذیر خواهد بود. رجوع تنها توسط مرد انجام می ‌شود، یعنی زن نمی تواند برای این امر، اقدامی انجام دهد. در صورتی که مرد بخواهد یک بار دیگر زندگی مشترک را با مرد آغاز کند نیاز است که این نیت خود را از طریق روش‌ های متفاوت به زن اعلام نماید.

مرکز حقوقی راهکار

بسیاری از زن و شوهرها بعد از طلاق توافقی مایل هستند که یک بار دیگر با هم زندگی کنند. آنها می‌ توانند از شرایط رجوع در طلاق توافقی استفاده نمایند و بدون خواندن صیغه عقد یک بار دیگر زندگی شان را آغاز نمایند. در صورت خوانده نشدن خطبه طلاق، رجوع برای زن و مرد در طلاق توافقی امکان پذیر است.

مدت زمان رجوع بعد از طلاق

مدت زمان رجوع بعد از طلاق توافقی طبق قانون مدنی تعیین می‌ شود. در طلاق رجعی زمان مشخص شده ای را قانون گذار جهت رجوع تعیین می‌ کند. در واقع در طلاق رجعی، عده مشخص شده ای را در نظر می ‌گیرند. برای اطلاع از عده و مدت زمان رجوع پس از طلاق نیاز است که مدت عده زن در طلاق رجعی ارزیابی شود. عده مدت زمانی است که پس از تمام شدن آن زن می تواند یک بار دیگر شوهر کند. بعد از طلاق، زن باید عده خود را نگه دارد. با توجه به شرایط زن مانند باکره بودن، یائسه بودن یا حامله بودن زن، مدت عده متفاوت خواهد بود.

بنابراین زمان رجوع در طلاق توافقی وابسته به مدت اعتبار عده می باشد. مدت عده سه ماه یا یک ماه است. اگر زن باکره و یائسه باشد مرد امکان رجوع به زن را نخواهد داشت. در واقع اگر طلاق از نوع بائن باشد مرد نمی ‌تواند به زن رجوع کند. اگر زن باردار باشد باید تا پایان بارداری در طلاق رجعی صبوری نماید و عده را تا پایان بارداری ادامه دهد.

دریافت مشاوره حقوقی

گروه وکلای راهکار با مدیرت وکیل فرشته محمد حسینی و سابقه درخشان و پرونده های موفق طی سال های اخیر آماده بررسی پرونده های قضایی و مشاوره های تخصصی در حوزه های مختلف حقوقی می باشد. با اعتماد به وکلای پایه یک دادگستری این موسسه می توانید از استیفای کامل حقوق قانونی خود اطمینان خاطر داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *