درخواست مهریه بدون طلاق|راهکار

تا امروز افراد زیادی از ما سوال پرسیده اند که چگونه می توان نسبت به ثبت درخواست مهریه بدون طلاق اقدام نمود؟ اصلا مهم ترین قوانین در نظر گرفته شده برای دنبال کردن این پروسه کدام اند؟ به صورت کلی، ثبت درخواست دریافت مهریه پروسه ای پیچیده را در خود جای داده است. اگر فردی به دنبال اجرا گذاشتن مهریه خود باشد، همواره باید به یک سری نکات خاص توجه کند. جالب است بدانید که در ایران حق طلاق به صورت پیش فرض با مرد بوده و فقط آقایان می توانند درخواست طلاق خود را ثبت نمایند. استفاده از خدمات بهترین وکیل مهریه، می تواند این شرایط را تا حد قابل توجهی تغییر دهد. با ما در ادامه همراه شوید تا نحوه گرفتن مهریه بدون طلاق را بررسی کنیم.

بررسی انواع مهریه

قبل از بررسی مراحل ثبت درخواست مهریه بدون طلاق، بیایید انواع آن را مورد بررسی قرار دهیم. بر اساس قوانین اسلام و ایران، مهریه دو دسته بندی اصلی دارد: عند المطالبه و عندالاستطاعه. مهریه زمانی در دسته بندی عندالمطالبه قرار می گیرد که پس از جاری شدن صیغه، زن بتواند آن را از مرد دریافت نماید. فرقی ندارد که مقدار مهریه چقدر تعیین شده است؛ در هر صورت زن می تواند آن را از مرد طلب کند و اگر مرد نتواند آن را پرداخت نماید، زن می تواند از طریق مراجع قانونی این مبحث را پیگیری نماید.

مهریه عندالاستطاعه یک سری قوانین ویژه را در خود جای داده است. در این نوع از انواع مهریه، مرد زمانی که توانایی مالی داشته باشد می تواند نسبت به پرداخت اقدام نماید. پس اگر مهریه زن از نوع عندالاستطاعه باشد، پروسه درخواست مهریه بدون طلاق خیلی سریع طی نمی شود. به خاطر داشته باشید که نوع مهریه همواره پروسه پیگیری قانونی این مسئله را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

مراحل گرفتن مهریه بدون طلاق

برای درخواست مهریه بدون طلاق شما باید یک سری مراحل خاص را طی کنید. اولین مرحله به دریافت مشاوره حقوقی از یک تیم وکالتی حرفه ای اشاره دارد. اگر شما خدمات تیم های وکالتی حرفه ای را به کار نگیرید، احتمال اینکه با یک سری مشکلات خاص مواجه شوید، افزایش می یابد.

مرکز حقوقی راهکار

پس از دریافت مشاوره، شما می توانید به دفتر ازدواج یا اداره ثبت مراجعه نمایید و نسبت به اجرا گذاشتن مهریه اقدام نمایید. البته که قبل از انجام این کار، متقاضی باید با کمک یک تیم وکالتی حرفه ای درخواست مهریه بدون طلاق خود را آماده و آن را در یک دفتر خدمات الکترونیکی قضایی ثبت کند. در مرحله بعد متقاضی درخواست مهریه بدون طلاق باید لیستی از اموال شوهر خود را برای توقیف کردن در اختیار اداره ثبت قرار دهد. سپس زن می تواند اموال را به صورت مزایده و فروش عادی می تواند نسبت به دریافت مهریه خود اقدام نماید.

اگر زن پس از ثبت درخواست مهریه بدون طلاق متوجه شد که مرد سند رسمی یا اموال خاصی ندارد، باید به سراغ دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برود. در این مرحله او باید درخواست وصول مهریه را در اختیار دادگاه خانواده قرار دهد تا دادگاه خانواده نسبت به پیگیری وضعیت مهریه و قسط بندی آن اقدام نماید. جالب است بدانید که هر دو این مراحل اهمیت زیادی دارند و می توانند پروسه دریافت مهریه را تحت تاثیر خود قرار دهند. با استفاده از خدمات تیم های وکالتی مطرحی همچون دادارمنش، متقاضیان به صورت واقع بینانه شرایط را بررسی کرده و بهترین راه حل را به کار می گیرند.

چه مدارکی برای درخواست مهریه بدون طلاق نیاز است؟

برای ثبت درخواست مهریه بدون طلاق، کارشناسان همواره باید یک سری مدارک خاص را در اختیار دادگاه یا اداره ثبت قرار دهند. مدارک هویتی زوجه اولین موردی است که شما باید به آن توجه کنید. بدون در اختیار داشتن مدارک هویتی همچون شناسنامه و کارت ملی، امکان دنبال کردن این پروسه وجود ندارد. از جمله دیگر مدارکی که در این پروسه مورد استفاده قرار می گیرند می توان به سند ازدواج اشاره نمود. مسلما برای پیگیری درخواست طلاق، زن باید بتواند سند ازدواج خود را به دادگاه اداره نماید. در برخی از مواقع ارائه لیست اموال ثبت شده مرد هم می تواند به افزایش سرعت پروسه دریافت مهریه کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *