بهترین وکیل مهریه در مشهد|راهکار

وکیل مهریه، وکیل پایه یک دادگستری است تجربه و مهارت کافی برای به اجرا گذاشتن مهریه و همچین اخذ آن از زوج را دارد. این شخص دارای پروانه وکالت پایه یک دادگستری است که به وکالت از زوجه پیگیر مطالبه حق قانونی و به حق او می شود. بنابراین بانوانی که از طریق وکیل مهریه برای مطالبه حق و حقوق خود اقدام می کنند شانس بیشتر برای ستاندن حق خود دارند. در ادامه مطالب در رابطه مطالبه مهریه و نقش وکیل مهریه در آن توضیحات بیشتری ارائه خواهیم داد. به عزیزانی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه دارند پیشنهاد می دهیم تا انتهای مطالب همراه ما بمانند.

حق مهریه چیست؟

مهریه یک سنت قدیمی است که از قدیم در بسیاری از کشورها مخصوصاً کشورهای اسلامی وجود داشته و هنگام وقوع عقد مقدار آن مشخص می شود. حتی یهودیان نیز در آیین ازدواج خود مهریه دارد و در هنگام طلاق یا فوت زوج می تواند آن را دریافت کند.

مهریه و قوانین حاکم بر آن در قانون مدنی تعریف شده است. مطابق با قوانین جاری، در حین جاری شدن صیغه عقد دائم و موقت مردان موظف هستند برای زوجه مهریه مشخص و معینی را تعیین کنند. معمولاً توافق و میزان مهریه در حین وقوع عقد بین زوج و زوجه صورت می گیرد.

حق مهریه شامل مالی است که به موجب عقد نکاح که ممکن است به صورت موقت یا دائم باشد به زن تعلق می گیرد. بنابراین به محض جاری شدن صیغه عقد دائم یا موقت زن صاحب نصف مهریه توافق شده می شود و طبق قانون می‌تواند هرگونه دخل و تصرفی در این حق قانونی خود داشته باشد.

پس از شروع زندگی مشترک و رابطه زناشویی، زن مالک کل مهریه شده و قانونا می تواند هر زمان که تمایل داشته باشد آن را از همسر خود مطالبه کند. حق مهریه می تواند به صورت حال یا اندل مطالبه باشد. که در صورت در هرحال زوج موظف به پرداخت آن است. اما در صورتی که حق مهریه به صورت انداستطاعه معین شود، مرد فقط در صورتی که استطاعت مالی داشته باشد موظف به پرداخت آن خواهد بود.

نحوه گرفتن مهریه توسط وکیل مهریه

وکیل مهریه می تواند به وکالت از زن برای مطالبه مهریه از زوجه اقدام کند. همانطور که در مطالب قبلی نیز به این نکته اشاره کردیم به محض وقوع عقد نکاح نصف مال تعیین شده به عنوان مهریه به زن تعلق می‌گیرد و می‌تواند برای مطالبه آن اقدام کند. همچنین حق هرگونه دخل و تصرف در آن را نیز دارد.

مرکز حقوقی راهکار

زنانی که قصد گرفتن مهریه دارند، می توانند انجام این کار را به وکیل مهریه بسپارند. هنگامی که قرار است وکیل به وکالت از زن برای مطالبه مهریه اقدام کند دیگر نیازی نیست پیگیر کارها باشد. زیرا قانون وکیل مهریه می تواند همه اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهد.

از آنجایی که وکیل مهریه به اندازه کافی اطلاعات و دانش حقوقی در این رابطه دارد، خیلی بهتر از خود زن می تواند جهت استحقاق حقوق او وارد عمل شود.

در گذشته بانوان برای دریافت حق خود و مطالبه مهریه از همسر باید به دادگاه مراجعه می‌کردند. اما طبق قوانینی که اخیراً تصویب شده است، دیگر دادگاه در این رابطه پاسخگو نیست. بلکه زنان برای مطالبه مهریه باید از طریق اداره ثبت پیگیری شود.

البته اداره ثبت نیز این وظیفه را به اداره اجرای ثبت واگذار کرده است. از آنجایی که پیگیری و مطالبه مهریه روند قانونی پیچیده و پر پیچ و خمی دارد توصیه ما این است که این کار به واسطه وکیل مهریه صورت بگیرد. خانم هایی که تمایل دارند بهترین راهکار برای دریافت مهریه خود را در پیش بگیرند بهتر است به یک وکیل مهریه با تجربه رجوع کنند.

به هر حال وکیل مهریه با توجه به تسلطی که بر قوانین حاکم بر این زمینه دارد و همچنین تجاربی که در طی فعالیت خود به دست آورده است در کوتاه ترین زمان ممکن می تواند مراحل قانونی دریافت مهریه را انجام دهد.

در گذشته دادگاه حدود سه و نیم درصد از مبلغ مهریه را به عنوان حق السهم خود بر می داشت. اما با تصویب قانون جدید در حال حاضر این کار توسط اداره اجرایی انجام می شود و دیگر نیازی به پرداخت حق الزحمه نیست.

در حال حاضر امکان پیگیری مطالبه مهریه از طریق اداره اجرایی ثبت فقط توسط خود شخص و وکیل قانونی او یا وکیل مهریه امکان پذیر است. بنابراین وکیل مهریه برای انجام این کار در ابتدا باید یک وکالتنامه قانونی داشته باشد و بعد از اخذ وکالتنامه از جانب زن می تواند از اداره اجراییه ثبت تقاضا کند که مهریه او را به اجرا بگذارد. اگر در زمینه وکالت و مهریه سوالی دارید می توانید مشاوره حقوقی تلفنی دریافت نمایید.

مدارک لازم برای اجرای مهریه توسط وکیل مشهد

شما می توانید برای به اجرا گذاشتن مهریه از یک وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کمک بگیرید. برای به اجرا گذاشتن مهریه توسط وکیل نیاز به یک سری مدارک که شامل موارد زیر می باشد است.

سند ازدواج یا عقدنامه

معمولا مال تعیین شده برای مهریه در سند ازدواج قید می‌شود و همچنین سند مذکور مهمترین مدرک برای اثبات زوجیت طرفین به شمار می‌رود. بنابراین برای به اجرا گذاشتن مهریه سند ازدواج جزو مهم‌ترین ملزومات مورد نیاز است. در واقع اسنادی که برای به اجرا گذاشتن مهریه لازم هستند شامل مواردی است که مشخص کند زن استحقاق دریافت چنین حقی را دارد.

مرکز حقوقی راهکار

کارت شناسایی

کارت شناسایی اعم از کارت ملی و شناسنامه نیز جزوه مدارکی است که برای به اجرا گذاشتن مهریه باید وجود داشته باشد.

برگه وکالتنامه

همانطور که در مطالب قبلی نیز گفتیم به اجرا گذاشتن مهریه فقط توسط خود زوجه و وکیل قانونی او امکان پذیر است. بنابراین زمانی که قرار است روند کار توسط وکیل مهریه انجام شود باید وکالتنامه قانونی و محضری وکیل نیز ضمیمه دیگر مدارک.

دریافت وکیل

گروه وکلای راهکار با مدیرت وکیل فرشته محمد حسینی و سابقه درخشان و پرونده های موفق طی سال های اخیر آماده بررسی پرونده های قضایی و مشاوره های تخصصی در حوزه های مختلف حقوقی می باشد. با اعتماد به وکلای پایه یک دادگستری این موسسه می توانید از استیفای کامل حقوق قانونی خود اطمینان خاطر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *