بررسی معایب طلاق از طرف زن|راهکار

بررسی معایب طلاق از طرف زن

یکی از پرونده‌های قضایی که دارای مراحل متفاوت و پیچیده‌ ای بوده و انجام آن سختی‌های بسیاری برای افراد به همراه دارد، طلاق است. طلاق از طرف زن حتی سخت تر از طلاق از طرف مرد است. بر اساس قانون طلاق تنها در اختیار مرد است و زن تنها در برخی مواقع و با اثبات برخی شرایط می‌تواند طلاق بگیرد.

به همین دلیل لازم است در خصوص مضرات و معایب طلاق از طرف زن، شرایط دریافت آن و مواردی که زن می‌تواند به آن‌ها استناد کند نکات بیشتری بدانید. یکی از مهم‌ترین عیب‌های طلاق از طرف زن دشوار بودن مراحل آن است. به همین دلیل در صورتی که قصد انجام طلاق یک طرفه از طرف خانم دارید بهتر است با وکیل طلاق از طرف زوجه مشورت کنید.

مرکز حقوقی راهکار

طلاق از طرف زن چه معایبی دارد؟

یکی از مهم ترین معایب طلاق و طلاق از طرف زن حضانت فرزندان و آسیبی است که به آن‌ها وارد خواهد شد. در قانون حضانت دختران تا ۷ سالگی با مادر و پس از آن تا ۹ سالگی با پدر است. پس از ۹ ساله شدن دختران، خود آن‌ها می‌توانند انتخاب کنند که با کدام یک از والدین زندگی کنند.

حضانت پسران هم تا ۷ سالگی با مادر است. پس از آن حضانت فرزندان تا ۱۵ سالگی با پدر است و پس از آن خود پسران هستند که انتخاب می‌کنند تمایل دارند با کدام یک از والدین زندگی کنند.

یکی دیگر از معایب طلاق از طرف زن، مراحل سخت گرفتن طلاق است. همانطور که در این مطلب به آن اشاره کردیم، در قانون حق طلاق با مرد است. به همین دلیل گرفتن راه های طلاق از طرف زن ممکن است دشوار باشد. به همین دلیل بهتر است

هزینه وکیل طلاق از طرف زن

هزینه وکیل طلاق از طرف زن ثابت نیست و می‌تواند با توجه به وکیل و بسیاری موارد متفاوت باشد. به صورت کلی و در حالت عادی زن باید عددی میان ۸ تا ۱۵ میلیون تومان برای گرفتن طلاق به وکیل بپردازد. البته در برخی شرایط ممکن است این عدد افزایش یابد.

مدت زمان طلاق

با توجه به مواردی مانند اعتراض طرفین و بسیاری موارد دیگر مدت زمان طلاق از طرف زن ممکن است طولانی باشد. در حالت عادی و بدون اعتراض معمولاً پروسه طلاق ۶ ماه طول خواهد کشید. اما در صورت وجود اعتراض و موارد دیگر این پروسه می‌تواند یک سال و نیم تا دو سال به طول انجامد.

مدارک لازم برای درخواست طلاق از طرف زن

زنان برای این که بتوانند درخواست طلاق کنند باید با در دست داشتن مدارک زیر به یکی از دفاتر خدمات قضایی مراجعه کنند.

  • سند ازدواج
  • شناسنامه
  • کارت ملی

معایب طلاق از طرف مرد

طلاق به طور کلی با سختی و مشکلاتی همراه است. علاوه بر آن مشکلات روحی ناشی از طلاق را نباید نادیده گرفت. اگر بخواهیم به معایب طلاق از طرف مرد اشاره کنیم در ابتدا باید به مشکلات مالی این کار اشاره کرد.

مرد باید در زمان طلاق خودش را برای پرداخت حقوق زن مانند مهریه، نفقه، اجرت المثل و موارد دیگر آماده کند. تکلیف جهیزیه، حضانت فرزندان و بسیاری موارد دیگر نیز باید مشخص شود که هر کدام نیز می‌تواند پیچیدگی‌های خاص خود را داشته باشد.

جمع بندی

از مهم ترین معایب طلاق از طرف زن می‌توان به مورد حضانت فرزندان، مواردی مالی مانند مهریه و نفقه و شرایطی که زن می‌تواند طلاق بگیرند اشاره کرد. در قانون حق طلاق به مرد داده شده است و به همین دلیل زنان برای گرفتن طلاق مسیری دشوار پیش رو دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *