بررسی جرم تهدید و توهین پیامکی|راهکار

بررسی جرم تهدید و توهین پیامکی|راهکار

امروزه بسیاری از افراد جهت برقراری ارتباط با اطرافیان خود از تلفن همراه و پیامک استفاده می کنند. همچنین در بسیاری از موارد افراد برای رد و بدل کردن یکسری از مباحث نیز ارسال پیامک را ترجیح می دهند. در نظر بگیرید که برخی از پیامک های شما قابلیت استناد در دادگاه را خواهند داشت. بنابراین ممکن است برخی از پیام های تان برای شما دردسرهای زیادی را به وجود آورد. در صورتی که پیام های ارسال شده آسیبی را به نظم اجتماعی و حریم شخصی افراد وارد کند، در این صورت با فرد ارسال کننده پیامک برخورد قانونی خواهد شد. از سوی دیگر پیشنهاد می گردد که در صورت دریافت هرگونه پیامک های تهدیدآمیز، آن را نگه دارید. چرا که در صورت نیاز می توانید پیام ها را به دادگاه ارائه دهید.

شما می توانید جهت بررسی جرم پیامک های تهدید و توهین آمیز، با وکلای خبره و باتجربه در ارتباط باشید. همچنین در نظر داشته باشید که در صورت پاک شدن پیامک های قابل استناد، قاضی پرونده می تواند دستور صدور پرینت پیامک ها را صادر نماید. از سوی دیگر اپراتور مخابرات نیز تنها آن بخشی از پیام ها را پرینت خواهد گرفت که مورد نظر قاضی پرونده است. صدور پرینت پیام ها از سوی اپراتور مخابرات، سبب به تعویق افتادن زمان رسیدگی دعاوی می شود. بنابراین پیشنهاد می شود که پیام های تهدید آمیز دریافت شده را پاک نکنید.

جرم پیامک های توهین آمیز چیست؟

قبل از بررسی جرم پیامک توهین و تهدید آمیز بهتر است بدانید که هرگونه تهدیدی در کشور ما یک نوع جرم به حساب می آید. همچنین در میان تمام جرائم، جرم توهین به وسیله پیامک یکی از رایج ترین جرم های شناخته شده می باشد. چرا که افراد در حالت عصبانیت، یکسری از عبارت های تهدید و توهین آمیز را نوشته و ارسال می کنند. لازم به ذکر است که پیامک های توهین آمیز از سوی پلیس فتا نیز قابلیت پیگیری را دارند.

مجازات ارسال پیامک توهین و تهدید با توجه به محتوای آن، معمولا بالای دو میلیون تومان جزای نقدی می باشد. همچنین در برخی از مواقع افراد مجبور هستند بابت ارسال پیام توهین آمیز خود، جرائم بالای ده میلیون تومان نیز پرداخت کنند. در صورتی که پیامک ارسالی تهدید آمیز باشد، در این صورت ممکن است ارسال کننده پیام به شلاق یا حبس نیز محکوم گردد. بنابراین می توان نتیجه گرفت تمام پیامک های توهین و تهدید آمیز ارسال شده، مشمول مجازات هستند.

مرکز حقوقی راهکار

توجه داشته باشید که طبق ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی، افرادی که با استفاده از پیامک مزاحمت هایی را برای دیگران ایجاد می کنند، مرتکب جرم هستند و بایستی مجازات شوند. همچنین از سوی دیگر، شرکت مخابرات نیز مجازاتی را برای چنین افرادی در نظر گرفته است. به طوری که فرد مجرم نمی تواند تا چند روز از خطوط ارتباطی خود استفاده نماید.

اثبات جرم از طریق داده پیام امکان پذیر می باشد؟

اکنون که با جرم توهین و تهدید به صورت پیامک از نزدیک آشنا شدید، می توانید با آگاهی بالایی شکایت مدنظرتان را تنظیم نمایید. البته توصیه می شود که قبل از تنظیم کردن درخواست تان، با بهترین وکیل کیفری نیز مشورت نمایید. گروه وکلای دادگستری ره جویان عدالت، خبره ترین وکلای کیفری را به خود اختصاص داده است.

 

بنابراین شما می توانید در صورت نیاز با وکیل کیفری مدنظرتان در تماس باشید. همچنین در برخی از دعاوی کیفری، اثبات جرم از طریق داده پیام کار سختی می باشد. چرا به نظر برخی قضات، پیامک ها نمی توانند نقش مهمی را در پرونده های کیفری و حقوقی داشته باشند. البته با توجه به نوع پرونده های حقوقی، پیامک ها می توانند تاثیر متعددی را در اثبات جرم داشته باشند.

سوال های متداول در خصوص جرم توهین و تهدید بوسیله پیامک و پیام های قابلیت استناد در دعاوی

– آیا مجازت پیامک های تهدید و توهین آمیز یکسان می باشد؟ خیر مجازات پیام های توهین و تهدید آمیز بسیار متفاوت خواهد بود. شما می توانید جهت کسب مشاوره ی لازم در این زمینه با وکلای با تجربه ی ما در ارتباط باشید.

– آیا پیام های ارسال شده در شبکه های اجتماعی مجازی نیز قابلیت استناد در دادگاه را دارند؟ توجه نمایید که پیامک های ارسال شده در شبکه های مجازی، با توجه به نوع پرونده از ارزش قانونی متفاوتی برخوردارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *